måndag, januari 28, 2008

En lugn helg på landet

Det har varit en solig helg på landet. Det var några veckor sedan vi var där och det är med en viss oro man åker upp dit när man har varit borta ett tag .

Vi har haft 2 inbrott de senaste 4 åren så man blir lite nervös.

Men allt såg bra ut och inga påhälsningar.

Eftersom jag har varit förkyld den här veckan så blev det ganska så lugnt på landet, inga stora åtgärder med renoveringen men jag har i alla fall börjat med ommålningen av några möbler och en klädhängare.



Bordet köpte jag för en hundring på auktion, skåpet har Lasse ärvt av sin farfar och klädhängaren hittade jag i en av våra bodar. De ska naturligtvis målas i min favvo kulör vitt.


Jag har fotat och tänkte lägga ut en bildserie hur jag har gått till väga men det kommer längre fram när jag är klar. Jag har i alla fall startat med bordet som har fått sitt första lager av vit grundfärg.


En annan bra idé, om man gillar den lantliga stilen är att sy kuddfodral av gamla kökshandukar.




Själv har jag ropat in massor av gamla handukar på somrarnas bonnauktioner men det går att hitta fina handukar på ex. Myrorna, Kupan, Emmaus m,m

Jag har bara vikt dem dubbelt räta mot räta och sytt ihop sidorna och lite av botten lämnat ett hål för att stoppa in en kudde och sedan sytt igen för hand.
Försök att hitta handukar med broderade monogram det blir så snygga att göra om till kuddar.

7 kommentarer:

annannadesign sa...

Snyggt Eva! Gillar verkligen din stil!

P-lina sa...

Me like! Tack för tipset!! tänk om jag också får ett drömhem till slut.... Det ser jättefint ut på ert lantställe....ser fram emot flera bilder!

Kram kram

clara sa...

åh eva, jag blev magsjuk natten till tisdag, hoppas du inte blev smittad!

Bellis sa...

Så snygga kuddar!!! Jag är totalimponerad. Ska bli kul att se vad som händer med möblerna.
Och -jo, jag samlar på scrapsaker, men det var liksom inget speciellt att räcka upp handen bland 350-400 scrappare och säga det... :) Men jag har en idé, du ska snart få se.
kram /Anna

Scrapangel sa...

Ja, vilken smart idé att använda handdukarna, du är så fiffig Eva :)

Trevlig helg önskar jag dig, käre mentor! Tack för samtalet i onsdags.

Pia

clara sa...

Rara Eva, hur går det med helgplanerna?

clara sa...

jag igen- grattis grattis på födelsedagen :)