måndag, februari 11, 2008

Ett år äldre??

Jaha så har man blivit ytterligare ett år äldre. Tycker inte att det är något att fira längre man blir ju bara bedrövad....

Jag har mest jobbat sista tiden och inte riktigt hunnit med att skriva något. Jag(vi) har börjat med renoveringen av sovrummet. Väggarna är nu vita och garderoberna är inhandlade. Nu ska de bara monteras och inredas med hyllor och korgar för alla våra kläder.

I helgen så var vi på landet, vi var och tittade på en gård som var till salu men husets tak var illa åtgånget och det var inte renoverat sedan 50-talet så det får nog vara. Vi får väl bygga till igen.
Så att jag får plats med alla mina prylar ;)

Jag har målat färdigt det lilla bordet.


Jag började med att slipa hela bordet, extra noga där färgen hade börjat flaga . Sedan målade jag hela bordet 3 ggr (tillåt ordentliga torktider ca 24 tim).Slipa gärna bordet lite lätt mellan strykningarna så får ni en finare yta. När det sedan torkat efter sista strykningen slipade jag av färgen på alla kanter och ben och lite på framsidan för att få en sliten effekt.
.
Så här fint blev det när det blev klart.

5 kommentarer:

Millas hem sa...

Verkligen superfint!!
Första gången här, tror jag.
Måste titta lite till nu.
Kram Camilla

Anonym sa...

*sjunger*...ja må hon leva....Grattis tjejen!! Hoppas vi ses snart. Nu har jag kommit in lite mer i jobbet så en kväll på papprika blir det nog framöver utan att man behöver gäspa sig igenom hela kvällen...:-)
Oj va fint bordet blev och va synd att taket inte var i toppform på gården. Men what the....de e ju bara å bygga ut vetja!!
Ses!

Anki sa...

Grattis i efterskott!!! Hur kunde jag glömma det? Hade det ju t o m uppskrivet i almanackan. Hmmm... kan jag skylla på att jag höll på och demontera möbler och flyttade runt datorn i arbetsrummet.

Åter igen GRATTIS!!!

Kram

P-lina sa...

Grattis i efterskott!!

vad fint bordet blev!duktig du....

Puss o kram

annannadesign sa...

Grattis Eva! Glömde bort, trots att du påminde sist vi sågs... Bordet blev ju ursnyggt! Jag skulle behöva låna dig några veckor - nä, jag menar månader!!

Grattis än en gång!!
Kram!