fredag, januari 25, 2008

1:a dagen på kreativitets utmaningen.

Jag måste bara få säga, att det var ju så smart av mej gå med i den här utmaningen att vara kreativ varje dag. Även om jag har ett kreativt yrke så får jag ändå en knuff att göra något åt mitt hem som håller på att förfalla.

Så idag efter jobbet var jag på Ikea och handlade lite växter och en ny kudde och lite annat smått och gott.

Sedan har jag städat och piffat lite i vardagsrummet. Och så sydde jag en fönsterbänks duk som täcker den fula fönsterbrädan i brun marmor. Det blev rätt bra faktiskt.



Fotona är lite mörka men jag har ju ingen proffs kamera så det får duga. Det är ju lite pinsamt men jag har faktiskt inga gardiner än... (skomakarens barn ni vet) men det lutar åt en vit 1700tals rullgardin med ett par tunna voile längder i bomull.
Fåtöljen är min favorit plats för läsning stickning eller tv tittning. De svarta gjutjärnsstakarna ska snart få bli vita. Men det får jag nog spara till en annan dag.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad det ser mysigt ut! Skulle platsa i vilken inredningstidning som helst :-)

Bellis sa...

Det ser inte så förfallet ut i mina ögon... Mysigt!

Olivia sa...

Wow vad fint vardagsrummet har blivit! Verkligen supermysigt!

annannadesign sa...

Vad snyggt du har det! Jag är inte förvånad i och för sig efter att ha sett landet! Jättefint Eva!

P-lina sa...

Jisses vad fint du har det!!!! har du flyttat?
Gillar den där duken du sydde till fönsterbrädan...Jättesmart idé !!!

Tack för erbjudandet om färg!!! Ringer dig i veckan så kan vi måla alla mina möbler vita hahaha

Kram så länge!

Eva sa...

Tack tjejer va ni är gulliga.

P-lina ring du så ska jag hjälpa dig med dina möbler.

Maria sa...

så smakfullt....lite skillnad från våra karaoke kvällar....nu kanske vi ska sjunga skördar visor...kram

Anonym sa...

Tja Eva, storarummet är superfint...är inte så förvånad iof med tanke på att du har så bra smak :)

Kram Rosie