tisdag, april 08, 2008

En liten Tag

Jag är inne i en riktig skaparperiod just nu och med tanke på hur mycket jag har handlat sista tiden är det nog bäst att jag börjar producera lite.


Jag är ju extremt förtjust i Tim Holtz och det han kan trolla fram med hjälp av stämplar och fantasi. Så jag följde de fina bilderna på hans blogg och gjorde mig en egen tag.

Jag har använt samma teknik som Tim med att stämpla med distress harlequin stämpeln på ett mönstrat papper och sedan embossa den med clear enamell. Man målar sedan över allt med akrylfärg och då fungerar enamellen som en slags resist variant, för ingenting fastnar på det som är embossat. När akrylfärgen är nästan torr torkar/gnider man av med fuktig trasa och vips så syns det mönstrade pappret igen!
Sedan är det bara att dekorera efter tycke och smak.
Klockan är stämplad på kartong och sedan utskuren och embossad med clear. Vingarna är grungeboard mini som jag målat med crackle paint i 2 färger (walnut stain och shabby shutters). Jag har målat mycket tjockt därav de stora crackeleringarna.
Den lilla tagen är också grungeboard som är målad med dabbers i kopparfärg och lite embossad i hörnen med distress embossing i brunt.

3 kommentarer:

Sofia - SofiaFj sa...

Guud vad fiiiin, Eva. Det börjar klia i mina fingrar nu när jag ser denna fina tag.

Bodil sa...

Nu känner jag igen din stil Eva! Du är bara så superduktig på det här!!!! Och så himla mycket pyssel på en enda tag. Men läckert blir det!
Kram från Bodil

Tina sa...

Så himla fint!
Å vilken inspiration, allt du gör blir så snyggt...