fredag, april 11, 2008

Blommor blommor blommor

Överallt var det blommor. Jag har varit på mässa idag närmare bestämt Nordiska Trädgårdar på Stockholmsmässan. Massor av fin inspiration för den kommande sommaren.


Det fanns massor av utställare som sålde både blommor/sticklingar men även det där fina runt omkring som krukor, dammar, korgar och vackra prydnader. Det är tur att jag har både trädgård och balkong att pyssla med. ;) Trenden är Julrosor, Ranunkel och mängder med Pelargoner.
Ska ni gå på mässan och har lite frågor om era växter kan jag verkligen rekomendera er att gå till B-hallen och prata med de duktiga trädgårdssällskapen som finns där. Olika växter har sina sällskap.


Själv har jag fått bra upplysningar om: karpar, dammar, ligustersvärmare,dahlior och växthus. ;)))


Tyvärr hade jag glömt kameran hemma så jag fick fota med telefonen. (helt värdo, den förra var mycket bättre)


Blommande skilla och en tårtbit gjord av rosor??

En orkide´ och den fantastiska tårtan.

Inga kommentarer: