tisdag, april 22, 2008

Den är på gång!

Nu känns det verkligen som våren har kommit för att stanna. Det är så skönt att gå ute i bara ett linne och pyssla i trädgården.

Jag har sett i diverse bloggar från södra sverige att våren har kommit lite längre där, än hos oss (läs lite norr om Uppsala).


I helgen var vi på landet. Det var nästan en månad sedan sist så det var en del att fixa med.


I år tänkte vi bygga en kombinerad systuga /snickarbod men det är så många träd som måste bort först så vi får nog vänta. :( Men den som väntar på något gott.......
Det gäller föresten även dessa små knoppar. Det finns ingen blomma jag tycker så mycket om som Pioner.



2 kommentarer:

annannadesign sa...

Jag håller med - pioner är så underbara! Min pion har det lite kämpigt dock, flyttad två gånger på mindre än två år... Taskig jag är va?! Men den kikar faktiskt upp trots allt, men med en liten ynka knopp... Har du några tips?
Kram!

Carinas skärgårdsliv sa...

Pion är även min älsklingsblomma + Vallmo. Jag har bara en bondpion för min ädlare sort ville inte komma upp. Jag vill ha fler!