onsdag, augusti 13, 2008

Senaste fynden!


Här är de senaste fynden jag gjorde i helgen.

En fantastiskt fin ripsmatta dryga 4 meter och handvävd blev kanske inte det billigaste inköpet men jag ville verkligen ha den och jag vet vad de kostar per meter på Gysinge bygnadsvård.
Men de vackert broderade örngotten och de fina handbroderade dukarna gick blev mina för en hundring.

Tolv handvävda kökshandukar med monogram 100:-. Man kan fortfarand göra fynd på auktioner trots att det blivit så populärt med linne med spetsar och monogram. ;)


Det har ju inte varit något superväder precis så jag har fixat lite innomhus i helgen.
Målat om en byrå (bilder kommer senare) och manglat tvätt. Ja, ni läste rätt. Jag har fått en mangel av pappa som bara har stått hemma hos honom sedan mamma dog. (Oj det är 25 år det) Men den funkar hur bra som helst. Jag trodde väl aldrig att jag skulle stå och mangla lakan!!!

Men nu börjar mitt linneskåp bli riktigt välfyllt så jag får nog sluta att handla lakan och örngott på auktioner. Hi hi

Ha en härlig dag!
Kram Eva

2 kommentarer:

Malin sa...

Åh nu blev jag sugen på att komme hem till er på landet och bara sova i de där fina lakanen....

Malin sa...

Åh nu blev jag sugen på att komme hem till er på landet och bara sova i de där fina lakanen....