onsdag, augusti 06, 2008

Är sommaren slut nu?

Ja lite så känns det nu när man är tillbaka på jobbet. Vilken fantastisk ledighet vi har haft. Vädret har ju varit perfekt, mycket sol och lite moln.

I sommar har det inte varit så mycket auktioner som det brukar och av de som jag besökte var några bara fulla med skitsaker... tråkigt. Men några fynd har jag gjort ändå.

Vi har köpt ett nytt bord till hallen för 100:- ett riktigt kap. Kommer nog bli vitt med tiden men just nu får det vara som det är.

Även brickan med kannorna är ett auktionsfynd men vi får se om jag behåller dem eller säljer dem på tradera.

Detta skåp fyndade jag för 50:- och håller på att bli bemålat med vit färg. Det ska stå i sovrummet och fyllas med våra kläder. (jag ska lägga in bilder så ni får se det färdiga resultatet.)

Här är nog det bästa köpet jag gjorde i sommar. Två fina gammla trädgårdstolar med härlig patina. De ska få stå på den nya uteplatsen på framsidan av huset.

Vi har så mycket projekt just nu att man inte riktigt vet vart man ska börja. Vår senaste idé är att bygga ut huset igen.... (jag vet lite galet) men det kommer att bli bra. Planen är att bygga ut gaveln vid köket så att vi får ett stort matrum (glasveranda) på ca 25 kvm och en utgång till trädgården på baksidan. Jag har skissat på lite förslag och varit i kontakt med en snickare så det är bara att vänta och se vad det kan kosta oss.

Det har inte blivit så mycket trädgårds skötsel som jag tänkte innan sommaren, för ska vi bygga är det ingen mening med att göra fint när allt ända ska tas bort igen. Men förra året köpte jag en kärra på en auktion och den har fått lite blommor i sig i år.

På bilden är det nyplanterat men nu väller blommorna ut så att man inte ser balkong lådorna.

nä, nu är det dax att återgå till jobbet igen för så fort jag är klar med veckans skörd åker jag till landet igen och en stor auktion på lördag. ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fynd du har gjort i sommar. Gillar badkaret, blir supermysigt att sitta ute och mysa i badet....du och alla bromsar, hihi...
Kärran blev sååååå fin, får se om jag får med antiktanterna nästa helg på aktionen.
Kram Rosie

Olivia sa...

Vilken fiiin kärra!
Tror huset kommer att bli skitbra!!! :)
Kram

Carinas skärgårdsliv sa...

Vilka framsteg ni gör på landet. Vá kul att du delger oss alla fina bilder.
Jag vill också göra så underbara klipp som du, men det är svårt på auktionerna på Värmdö.

MonasUniversum sa...

Gaaah, vilka klipp! Och jag ääälskar bordet! Varför hittar aldriga jag sådana här grejer?!!