onsdag, oktober 24, 2007

Lite nytt!

Oj vad tiden rinner iväg. Jag har inte uppdaterat min blogg på
jättelänge. Men här kommer en bild från förra veckans kortkurs
Papprika där 11 glada och superduktiga tjejer deltog.
Några av korten som tillverkades under kvällen.

Själv har jag sytt en "korg" att förvara alla mina olika stick och virk projekt.

Så här rörigt såg det ut före....


Och så här fint blev det.

Jag har sytt den av kraftigare bommulstyg och för att den ska kunna stå har jag en lambrequinväv mellan in och utsidan. Jag sydde på en bred spets upptill och vek sedan ner kanten.Den blev så där lagom påsig precis som jag tänkt.



4 kommentarer:

Malin sa...

Åh vilken fin korg! Kan man få gå kurs?

Maria sa...

Åh vilken fin, vill oxå göra en sån eller kanske kan man få en i julklapp??? :)
kram

clara sa...

heja eva va bra den blev!!!

MonasUniversum sa...

Du är ju för j-a duktig Eva!