tisdag, mars 25, 2008

Hej igen!

Jag har haft en härlig vintrig påsk på landet. Gjorde inte något nyttigt överhuvudtaget bara åt och latade mig. Skööönt

Jag pysslade dock lite med ett minialbum om blommorna i trädgården. Kändes lite konstigt att sitta där och titta på foton med sommarblommor och se 3-4 dm snö utanför fönstret.
Jag som trodde att våren var här.

Tillbaka i verkligheten har vi ett stambyte denna vecka. Alla avlopp i lägenheten är avstängda. Det betyder torrtoa i ett av sovrummen, not nice!!! Ingen dusch på morgonen, inte tvätta händerna efter toabesöket osv. Det är så äckligt... Vi har tillgång till dusch och toa i huset bredvid
men hur gör man mitt i natten? Som tur är funkar toan på mitt jobb så vi får gå där. Men det blir att äta ute hela veckan för vi kan ju inte diska eller laga mat. Inget ont som inte har något gott med sig....

Till råga på eländet fick Hanna någon form av matförgiftning och började spy i natt, men då hade vi fortfarande toan kvar som tur var. Hon är mycket bättre nu så det har nog gått över.

Fick en utmaning av sussilull och jag ska försöka att svara så gott jag kan.


1. Gör du kort eller scrappar?

Jag gör nog mest kort nu förtiden men det blir en del minialbum och lite alternativ scrapping oxå.

2. Favoritfärg eller färger du använder?

Brunt har ju alltid varit en favvofärg men på senare tid har lime och rosa börjat ta plats bland korten..hm

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?

Vet faktiskt inte men med tanke på att jag har köpt så fruktansvärt mycket prima blommor känner jag ett visst tvång att använda dem. Känner att jag inte riktigt har besvarat frågan men jag kan inte komma på något särskilt.

4. Vilket är ditt bästa köp?

En fransk text stämpel från Stamp-it. Och min double stamp scrubber. Kan inte förstå att jag har kunnat leva utan den;)

5. Finns det något du ångrar att du köpt?

OJ. Nu talar det dåliga samvetet till mig. (se fråga 3)
Jag har en förmåga att inbilla mig att jag behöver ALLT.

6. Vad för motiv scrappar/stämplar du mest?

Just nu är det nog blommor.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa?

Gillar Stampers´ sampler men den är lite svår att hitta.

8. Favoritpysselblogg du brukar besöka?

Det är många det. Ingen nämd ingen glömd.

9. Vad/vem inspireras du av?

Se ovan. Men Tim Holtz är ju en klar favorit.

10. Om du fick 1000 kr. att handla pysselsaker för , vad skulle du köpa?

Papper, stämplar, en ny skärmaskin.

Jag skickar vidare frågorna till P-lina, Anki, och Clara

2 kommentarer:

Carina sa...

Åh vad det måste ha varit mysigt uppe i er stuga med massa snö utanför:)
Stambyte verkar mindre roligt, hoppas att det går bra för er i veckan.
Nu ser jag framemot en skymt av ditt projekt minialbum-blommor.
Kram Carina

Peter sa...

Tack Eva för idag. Jättekul att träffa dig. Lärorikt tillika.

P