lördag, juni 19, 2010

YTTERLIGARE....

...en vecka har gått. Massor av jobb som ska hinnas med innan semestern. Det är tur att inte folk är så intresserade av att sätta upp nya gardiner under sommaren så man kan passa på att vara ledig. Vi tänkte ta några veckor efter midsommar.
På semestern tänkte vi passa på att bygga ett uterum/växthus här i vårat paradis. Jag hoppas att det blir klart så fort som möjligt, jag längtar....

Jag köpte ju en så härlig bänk på auktionen förra helgen och lovade en bild så här kommer den:
Den har en fantastisk patina med rostiga knoppar och avskavd färg.
Upptill är plåten kvar, nött av tidens tand. Den kommer att bli helt perfekt i växthuset.

Det är så vansinnigt mycket mygg här så det går knappt att vara ute men när vi kom upp i kväll var jag ju tvungen att ta ett varv i trädgården och beundra alla vackra blommor. Det är så mycket som har slagit ut den senaste veckan.
                                        
    De gula liljorna sprider en fantastisk doft runt uteplatsen.


Vi har massor av aklejor i trädgården allt från vita till mörkaste lila och alla nyanser av rosa. Både enkla och dubbla.
De sår sig själva och det blir bara fler och olika kombinationer för varje år.

Det är så härligt att gå runt i trädgården och se alla blommor som växer och gror.

En annan av mina favoriter: Allium

En annan doftande skönhet: Vit lupin.
                                                              
           Den här blomman minns jag inte namnet på men den har fantastiska blad i vitt och grönt.


Tack för titten.
Kram Eva.

1 kommentar:

clara sa...

ååhhhh helt underbar bänk! Snart kommer jag och hälsar på den!