lördag, augusti 08, 2009

Nya kuddar!

Så är kuddarna färdiga och jag är så otroligt nöjd.



Det gick jättebra att stämpla på tyg. Jag har använt mig av svart vattenfast stämpelfärg som jag strök efteråt för att vara på den säkra sidan att det var ordentligt torrt. Jag har dessutom tvättat en provbit för att se att inte färgen fäller.

Jag har sytt ihop kuddarna aviga mot aviga så att det har blivit en liten "traskant" runt hela kudden. Innerkuddarna är fjäderkuddar från Ikea och är 40x60 cm.
Det blev två olika motiv men textstämpeln är med på båda så de blir ganska lika. De ska få en plats i soffan i köket.
När jag ändå höll på gjorde jag en liten doftkudde som jag fyllde med lavendel.
Till kudden använde jag mig av en annan textstämpel och en fransk lilja. Den blir perfekt att lägga i byrån bland kläderna.
Tack för titten.
Kram Eva

4 kommentarer:

Maria sa...

Du e så duktig...kram

sussilull sa...

Å så läckert. Har hört att man kunde stämpla på tyg men aldrig sett något färdigt. Vart ju jättesnyggt ju.

Carina sa...

Jag förstår att du är nöjd, Eva. De är riktigt snygga!!!

Tack för tipset;)

Kram
Carina

Katarina sa...

De är ju helt enastående som alltid.
Kram Katarina