lördag, augusti 01, 2009

Nya fynd!

Tiden går sin stilla lunk här i torpet, vi gör inte så värst mycket. Lasse har kommit igång med
lite målning av fönster och jag har pysslat lite i trädgården.

Vi har hunnit med att besöka Furuvik där Lasse ( som vanligt) vann en massa choklad, 6 kg
närmare bestämt. Mycket folk och en massa söta djur att se och klappa på.


-Undrar vad han tänker på den lilla lemuren.

Det har inte blivit så många besök på auktioner i år. Det känns som om jag har allt jag behöver.
Men några små saker har jag i alla fall köpt:


Som denna superfina badrumshylla i porslin som ska få en plats i badrummet. Den har så fina krackeleringar i godset och små hål i botten så tvålvattnet kan rinna ut.

Jag har även kommit över en grislampa som ska få hänga i trappen. Den är inte rengjord än men ni ska få se hur fin den kommer att bli när jag är klar med den. ;)


I dag har jag varit på en del loppisar och gjort några små fynd.



Bl a köpte jag två kotavlor för FEM kronor vilket fynd!! En jättefin kakform i bläckplåt och en reg skylt från 30-talet. Det stora blocket ska jag nog ge till brorsan som inreder sin källare med marint tema.

Nä nu ska jag ta och rensa lite svamp. Vi har plockat så mycket att vi knappt orkar med att ta hand om den. Frysen är proppfull.

Ha det gott.
Kram Eva

2 kommentarer:

Olivia sa...

Det var kul att träffa dig i helgen Eva! :)
Fina fynd du har gjort, speciellt stolen hihihi...
kram och vi ses säkert i helgen igen!

Carina sa...

Tack Eva för dina härliga helger med oss, det är så roligt när familjen vet vad jag pratar om.... och att de dessutom längtar lika mycket som jag;)
Vilka härliga inrop du gjort, handfatsporslinet kommet bli såå fiiint, de andra sakerna är ju rena fyndet;)
Jag vil också ha en stuga att inreda Kram Carina