lördag, april 11, 2009

Glad påsk!

Vilken underbar påskhelg. Solen skiner här på landet och vi jobbar i trädgården. Det har kommit upp snödroppar och krokusar i rabatterna och massor av små knoppar är på gång här och där.

Det är den bästa terapin som finns att gå runt och rensa bort gamla löv och skräp efter vintern och se hur all växtlighet sätter fart och börjar på ny kula. Det är gott att leva....

I matrummet börjar jag få ordning, jag har fortfarande inte hittat något bord så jag har bestämt mig för att bara byta skiva på det vi har så att det blir bredare och längre. Pratade med snickaren i går och han skulle fixa det så fort han kunde.

Det fina vitrinskåpet som vi hade hemma i lägenheten har fått flytta upp till landet, det gör sig så mycket bättre här. Jag är supernöjd.



Det är forfarande ganska mycket kvar att måla och jag är ju inte sen med att hitta på nya projekt som stackars Lasse måste hjälpa mig med...he he.


Nä, nu ska jag så lite frön så att jag får en tidig blommning av luktärten.




Ha en härlig påskafton.

Kram Eva

4 kommentarer:

Carina sa...

Det låter helt underbart. Vad fint det har blivit i rummet. Önskar er en fortsatt härlig helg.
Kram Carina

Katarina sa...

Vad otroligt fint ni har det. Önskar er en fortsatt bra helg. Kramar Katarina

sussilull sa...

ÄNTLIGEN!!! Som jag har väntat på en uppdatering.. ;-)
Va fint skåpet gjorde sej. Det var säkert lika fint i lägenheten men det passar verkligen i torpet.
ja visst är det gott att leva? Det tycker jag med....fast jag har snickrat altan hela dagen och är helt slut i kroppen. Å va underbart det är att veta att man inte är klar utan måste ut i morrn igen......*hmmmm*. Fast visst är det gott att leva!
Ha en jättebra fortsatt påsk!

Olivia sa...

Matrummet är SÅ FIIIINT! Ni har gjort ett kanon jobb! Hoppas vi ses nästa helg, det var roligt att träffa er där uppe. Stora kramar!