lördag, februari 21, 2009

Jag undrar om det är några som läser den här bloggen överhuvudtaget, men jag får väl skylla mig själv när jag bara slutar att uppdatera.

Ja ja här kommer i alla fall en liten bild på vad vi sysslar med just nu.



Lasse målar golv. För övrigt är allt en enda röra här. Vi kan inte göra något annat rum för en matrummet är klart. Det är meningen att det nya vitrinskåpet som jag köpte på formex förra året ska stå här på landet och det nya porslinet som kommer nästa vecka ska få en hedersplats där.

Två kökssoffor ska stå under fönstren i matrummet och ett stort bord ska införskaffas.
Jag har letat som en tok både i affärer och på blocket men inte hittat något som är tillräkligt stort. Så nu lutar det åt att vi gör ett själva.
Funderar på att lägga en stor mdf skiva på två symaskinsunderreden. Jag har sett det i en tidning en gång och det blev rätt snyggt. Vi tänkte be våran snickare att såga till skivan i hörnorna och sedan fräsa ett mönster runt kanten.

Ja, det kommer att ta tid att få klart här. Det är väl bara att drömma vidare.......

Kram Eva

6 kommentarer:

Katarina sa...

Vad fint det blir. Trevlig helg.Kram!

annannadesign sa...

Klart vi läser! Väntar alltid med spänning på uppdateringar härifrån. Vilket fantastiskt ljus i nybygget!

Såg ett sådant bord i en av de senaste inredningstidningarna - kan det varit Drömhem och trädgård?

Kram!

Anonym sa...

Äntligen får vi något nytt att titta på =) Du vet ju hur nyfiken jag är .... själv ligger jag med magplågor från nått jag fick från resturangen igår....Det ser ut att bli jättefint, väntar med spänning på färdiga resultatet, kramar Rosie

clara sa...

åh eva...... så snyggt det blir! Och det är klart jag kollar bloggen och kikar in genom paradisets nyckelhål!

Carinas skärgårdsliv sa...

Grattis! Vad fint det blir. Jag har undrat varför det inte kommer något nytt att läsa på din blogg. Själva har vi fått bakslag. Fuktskador i nybyggda taket. Det är bara att riva ner och börja om. Jiiipppi, jag tror jag sp.... på eländet.
Kram Carina. Hälsa Lasse så mycket

Maria sa...

Lasse kan fortsätta i mitt sovrum...ska oxå ha så där fint golv ju...