tisdag, september 09, 2008

Hösten är här!

Nu börjar hösten göra sitt intåg med stora kliv. Det känns ju både roligt och sorgligt på samma gång.

Jag älskar ju sommaren med sol och värme.

I närheten av min mans syster så odlas det solrosor. Det är bara att plocka så många man vill ha och betala i en liten burk uppsatt vid vägkanten. KUL! och jag tror faktiskt att folk betalar för sig.


Jag vet att inte bilden inte är den bästa men jag fotade med mobilen.


Som jag skrev i förra inlägget så ska vi bygga en stor glasveranda där vi ska ha matbordet. Och för några veckor sedan fyndade jag en massa fönster som jag ska bygga ett jättestort vitrinskåp av. Som ska också ska få stå på glasverandan.
Det kommerbli ca 160*240 med 6 fönster totalt. Nu undrar jag, tycker ni att jag ska slipa ner färgen och måla om. (Vitt) Eller ska jag låta de vara lite avskavda och halvtrasiga som de är????

Kram Eva

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å Eva va kul att de äntligen börjar med utbyggnaden! Och vad jag tycker så är det lika snyggt att ha fönstren skavda naturligt som att måla de vita. Men vet ju hur du är så det skulle inte förvåna mej om du börjar slipa och måla.... *hehe*. Kan inte komma till papprika ikväll men vi ses väl en annan dag! Må bäst!

Olivia sa...

Hhhmm svårt val! Men jag skulle nog slipa och måla! KRAM

Anonym sa...

Jag skulle måla om, det kommer bli supermysigt!!

Anonym sa...

Hej du, jag tycker de är snygga som de är men frågan är om de blir "värre" med tiden? Alltså om de kommer fortsätta tappa färg o allt så kanske det är jobbigare sen om några år när du måste fixa till dom än om du fixar dom innan du bygger ihop vitrinskåpet?!
Det blir nog snyggt vilket som i slutändan! Ha det bäst! *kramen*

Bodil sa...

Du milde vad med solrosor. Odlar man dem för fåglarnas skull eller?? Apropå fönstren så tror jag också att jag hade målat dem. Huset i övrigt ser ju också så välmålat ur.
Kram, kram

Carinas skärgårdsliv sa...

Jaså, du har varit i mina trakter utan att komma på kaffe. Fy skäms!
Är det Siggesta du var till?
Jag skulle nog behålla fönstren som de är. De är så läckert nötta och slitna av väder och vind.
Nu får du snart repetera hur jag lägger in bilder i min blogg för jag har en NY och FIN och SNABB dator-
JIPPPIIII!
Kram

Bodil sa...

Blir det något scrappat? Jag har en väninna som öppnar MiMa´s Scrapbooking här i Halmstad. Webbutiken är redan öppen. Gissa vem som skall vara med i deras DT!
Stolt!!!
Kram på dig!