måndag, december 03, 2007

En musig pysselhelg!

Första advent firades med Sussie och Petra på vårat landställe i Korsbo.



Och vilken otroligt trevlig helg det blev. Vi har pysslat, fnittrat och jagat möss hela helgen.
( Det fanns ett hål under diskbänken där mössen tog sig in, vi fångade dem i en fälla men det tog ett tag innan de dog och det var minst sagt jobbigt.)


Jag har nålfiltat ett grått hjärta som jag sydde silvergrå sötvattenspärlor på, en julkrans i mossa och så gjorde jag ett turkost och brunt halsband i pärlvirkning.



Förra veckan virkade jag en skål av ullgarn som jag tvättade i 60 grader i tvättmaskinen.
Den tovade ihop sig bra men behövde lite förstärkning så jag nålfiltade på lite mer ull och sydde på en pärlrad runt kanten. Det kommer att bli en perfekt skål till nötterna i jul...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja va mysigt vi hade det! Det spöregna hela vägen hem så det gick inte så fort hem. Hoppas att Ni hade det bra resten av helgen också. Kunde inte komma till papprika ikväll men vi hörs och ses! kram
Sussi

Anonym sa...

Hej där,
ja visst var det härligt?! Hoppas du hade det fint på dopet oxå Sussi. Här kommer länk till din favvofilm Eva och till min film-bibel! *kramen* Petra
http://www.imdb.com/title/tt0103251/