måndag, november 12, 2007

Det blev ett kort besök på landet i helgen. Som tur var hade vi satt på vinterdäcken i fredags
för det låg ett decimeter tjockt täcke
av snö när vi kom dit på lördagen.

Jag kunde inte motstå att fota några istappar.



De senaste två åren har jag befunnit mig i Thailand i december.
Men i år ville jag vara hemma till jul för jag älskar ju allt som har med jul att göra.

Eftersom jag inte har fått julpynta

de senaste åren så har jag längtat sedan i slutet av

augusti på att julpyntet

ska komma till butikerna.


Så lördags åkte vi förbi Fullerö handel
på vägen upp till landet.

Dom har så mycket fint.
Jag kunde nästan inte välja.

Det fick bli några julgranskulor i fattigmanssilver och några i rött glas.

För några veckor sedan tillverkade jag en krans att hänga på dörren.


Jag har bundit den av Korallkornell och dekorerat med mossa, grankottar och näver. Jag är ju inget proffs på det här men jag tycker att den blev ganska bra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh gudars va pysslig du är! Jag skulle gått en kurs i kransbindning för Ylva Landerholm nu i torsdags men var tvungen att avboka *snyft*..annars hade jag också haft en så där fin krans hemma.

Eva sa...

Tack Sussie vad snäll du är...
det va faktiskt inte så svårt att göra karansen.

Kram Eva

Maria sa...

Du gör så fina saker...ser fram emot helgen på landet... kram

clara sa...

åh så mysigt!!!! Bra att du fattat eva! Folk gnäller så över november men dom har inte fattat att november är till för att förbereda alla julgrejer så att det bara är att smacka igång när det blir första advent :)

Malin sa...

Superfin blev den ju. Korallkornell...hmm...undrar om jag har någon granne som jag kan stjäla lite av.

Anki sa...

Åhhh vad fin den är. Blir så avis på att jag inte kan göra såna saker.

Olivia sa...

Instämmer med alla, så fint det blev! Kram, O