fredag, juni 27, 2008

Sommar

Det här med blogg på sommaren funkar inget bra för mig. Jag är ju på landet all ledig tid och där finns ingen dator(skönt). Och när jag är hemma har jag jobbat och tvättat och städat. så det finns ingen tid över för bloggande.

I dag går jag på semester ,sååå skönt. Jag inleder med en tripp till Papperscraft mässan i Leksand med Cina, Mia, Och Petra. Och på måndag bär det av upp till landet. Kommer nog stanna där hela juli, minst.

Det har ju varit midsommar och då var vi förstås på landet med goda vänner. Eftrer den sedvanliga silllunchen åkte vi en sväng till midsommardansen med lotter, kobingo och stövelkastning. Lasse har i flera år kommit trea i denna märkliga gren och i år hade han gett sig den på att han skulle vinna. I motvind och med en envishet som en (åsna) så kom han i år på


tredje plats igen. Hi hi.




Lasse in action.


Nu när det är sommar får skapandet stå åt sidan lite för nu gäller bara trädgården. Den är som vackrast nu när allt blommar.Jag kan sitta och titta och lukta på mina blommor i timmtal. Som den värsta "Ferdinand" He he

Här kommer i alla fall lite foton från senaste helgen.















Vi har en fågelholk som står i en rabatt och varje år så får Herr och Fru Flugsnappare små söta barn i den. I år är det 8 stycken små hungriga ungar som sitter där inne och piper efter mat. Jag har försökt att fota dem men det är inte så lätt genom det lilla hålet.


2 kommentarer:

Bodil sa...

Hej Eva!
Vilket lantställe ni har!!! Ser hur idylliskt ut som helst. Så mycket blommor - det gillar ju jag.
Önskar dig en riktigt skön semester!
Vi hörs!
Kram Bodil

annannadesign sa...

Jag håller med - inte helt lätt att blogga på sommaren. Jag gör som du - ägnar mig åt trädgården istället. Men ibland får man ett litet sug efter alla bloggar, så ikväll blev det en runda bland favoriterna:)
Kram på dig!